Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Oktober/ November 2010

Av diomey - 7 december 2010 20:44

Jag har prommenerat en del med Dio i oktober eftersom hagen bara är lervälling och han naturligtvis fått mugg i år igen. Var ganska svullen i höger bak ett tag men nu har vi massor med snö och det blir bara bättre och bättre.

Vi har tränat lastning, gick hur fint som helst. Han följer med mig vart jag än går känns det som ibland, speciellt när vi är i ridhuset och jag ska hämta något bakom plastskynkena längst bak. Då får man parkera honom och säga till honom att stå kvar annars följer han gärna med, platsen de andra hästarna nästan skyggar lite för =)

Fick massor av tips från olika clinics när jag och Elli var på VM i Kentucky, så vi har tränat lite horsemanship också.

Jag har äntligen fått ut min vagn till Konungsberg så vi har prata med den och övat på att backa in mellan skaklarna. Det var inte alls aktuellt i början tyckte Dio som bara vek åt sidan. Eftersom skaklarna är svarta så synns de ju inte jättebra när de ligger mot sanden i rihuset, så jag lade ut två vita plastbommar på vardera sida och då gick det fint. Plockade sedan bort dom och problemet var löst :) Nu behöver vi bara lite hjälp med att börja med lite draglinor och improviseradade lösa skaklar (har inga lösa nämligen så jag får ta nån bom eller träslana av något slag istället).

17:e november satt jag upp på Dio för första gången!!

Carro hjälpte mig och jag hängde lite först, det tyckte han var helt ok så jag satte upp och Carro ledde mig lite grann.

Därefter har jag "ridit" 2ggr i veckan (ca 4 veckor nu). Carro longerade mig första gången när vi travade lite. Thomas fick hjälpa mig att longera mig en gång (så svårt att få hjälp när alla har fullt med sitt) då bockade Dio med mig, inget avancerat men ändå. Tyckte nästan de var lite kul att han faktiskt gav en reaktion på något ;)

Idag har jag ridit själv och vi travade lite, han har verkligen fin takt i traven när han väl kommer igång.

Nästa vecka kommer han få sin jul-ledighet och så kör vi igång i Januari!

Vi har löshoppat 2 ggr också, vilken utveckling! Han hoppar jättefint nu!

Nu i söndags var det verkligen jättekul, han var så taggad. Öronen spetsade och halsen sträckt, en riktig snygging. Han hade så kul, jag med för det var så kul att se honom så glad & possitiv! 

Novemberbild, Dio drar täcket över sig i kylan eller dom andra stoppar om honom. Vet inte riktigt vilket :)

    

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av diomey - 7 december 2010 19:50

En morgon i Juli..                    Var väldigt mycket flugor ett tag, då hjälper de andras svans gott. De turades om att gå först :) Dio fick ha semester hela sommaren, jag har bara vart hos hästarna och pysslat om dem, gett morötter och t...

Av diomey - 7 juni 2010 19:36

Dio går på bete och har fått mycket semester nu. Tänkte att jag skulle ha tränat lite med honom trots betet men det har inte blivit så. Han går bara och har de gott. Men det leks en hel del i hagen. Jag är ju där ganska ofta och tar bilder, klappar, ...

Av diomey - 16 maj 2010 11:13

15 Maj 2010   Idag släppte vi 2-års pojkarna på bete. 1-åringarna fick gå ut redan igår, det blev en ny liten pålle i gruppen så han behövde få en chans att träffa sina jämåriga innan de äldre fick komma in i hagen. Det blev natuligtvis inte sp...

Av diomey - 25 april 2010 18:21


Dio 25 April 2010!   Manke: 155 cm Kors: 157 cm      ...

Av diomey - 25 april 2010 17:37

Skönt att all snö är borta och att det äntligen är vår! Dio är en pärla, han gör mamma så stolt. Elli har hjälp oss med tömkörningen några gånger och nu klarar vi oss fint på egen hand! Vi tränar på med bommar och koner. Dio stannar och backar...

Presentation


Diomey´s Blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Klotter


Ovido - Quiz & Flashcards