Alla inlägg den 15 december 2009

Av diomey - 15 december 2009 19:51


På måndagen när jag skulle hämta Dio i hagen visar han en ny sida.

Alla andra dagar har han så snällt följt med när jag hämtat honom i hagen, men idag tog det emot lite. Inte så konstigt iof eftersom det har frusit lite och blivit väldigt knöligt i hagen.

Tyvärr har det varit alldeles för blött och lerigt och Dio har fått irriterad lite sårig hud i karlederna. Vi var inte helt överens när jag skulle göra rent, stackarn det sved väl kan jag tänka mig. Men när vi fick lite salva på stod han blickstilla, det var skönt tyckte han.



Tog Dio till ridhuset i tisdags. Söt han e när han gnäggar på spegeln och undrar varför den inte svarar =)

Vi tränade lite förflyttningar, vilken pärla, han fattade så fort!

Han har lärt sig flytta badelen åt sidan när jag pekar med handen mot den. (får se om han kommer ihåg nästa gång =) Och backa när jag håller handen framför bogen. Stolt mamma!

Sen kom det inte två som skulle rida i ridhuset, bra miljöträning.

Lite varm i karlederna idag, det fick vara helt. Ska försöka spola rent imorn och smörja in igen.


Stort tack till Elli som tagit sig tid för att hjälpa mig att hålla när vi gjort rent Dios ben.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Diomey´s Blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Klotter


Ovido - Quiz & Flashcards